Tuesday, May 17, 2011

kesedapan yang terzahir

salam.
iqra'.



merupakan ayat sulung yang Allah Rabbul Izzati turunkan kepada junjungan kasih Muhammad SAW. ayat pertama yang menyuruh umatnya membaca.dengan membaca bukan sekadar satu jambatan,malahan berjuta jambatan ilmu dapat dihubungkan dari ilmu ke minda insan.

aku percaya yang setiap ilmu atau kecerdikan lahir dari Allah the almighty. tak kirelah ilmu tu ilmu ape,ilmu mengira ke,ilmu potong ayam ke,ilmu timbang bola ke.sume datang dari punce yang same.cara nak gunekan tu aje pulang pangkal pade manusiawi sendiri.janganlah bile ilmu pandai bukak kunci disalah gunakan bukak kunci peti besi bank.pandai ilmu berniaga disalahgune berniaga anak orang.tapi tu hak memasing la kan,bahagian korang.

aku seronok berblog,aku nampak ianya tetap menjadi sebagai TERAPI BUAT AKU TIAP KALI TERTEKAN,AKU LANGSAIKAN SEGALA TEKANAN DENGAN MENAIP SYOK SENDIRI.ianya berkesan!terima kaseh.

No comments: