Tuesday, May 17, 2011

dunia sebelah sana

berbulan aku rase kehidupan baru.aku cukup seronok duduk depan kuali,sambil tangan menghayun senang senduk periuk belanga.aku seronok bila bahang api dapur membakar halus bulu lenganku,aku puas senyum seorang bila apa yang aku canaikan itu menjadi.kalo tak jadi pon aku senyum senang jugak,sebagai tanda itu antara tapak tangga yang aku harus lalui untuk menjadi tukang masak super.

aku nyata lebih ganas dari paparan murahan ini.ini sekadar rujukan.


sebelum ini aku sendatkan dengan kehidupan tanpa makna,kali ini aku rase setiap langkah dan nafas itu terlalu berharga.aku dahagakan ilmu yang tercantum hasil dari koloborasi minyak panas dan besi kuali,aku teruja.terlalu seronok bile masak orang makan,orang suke.aku redha bile masak,orang makan,orang bagi semula.

jike selama ni aku hanye duduk melepek atas kerusi jati,tengok tivi,tengok gusti,sekarang aku bangga bile keringat di dahi mule membenih,mule merecik,mule jadikan aku rase sangat jantan walaupun sekadar duduk goreng bawang.aku sukekan kerje aku kali ini.alhamdulillah.

2 comments:

Ikhsan & Nadia said...

lang.. masak ak nasi goreng lg boleh?

adzuadgila said...

hahahhaa.ko x serik ke teracun dakwat sotong??hahhaa